Verkoopresultaat verbeteren of verhogen?

Verkoopresultaat verbeteren of verhogen staat bij veel bedrijven elk jaar hoog op de agenda Begrijpelijk, want verkoopresultaat verbeteren heeft direct invloed op de bedrijfsresultaten. De vraag rijst natuurlijk op welke wijze vorm wordt gegeven aan deze doelstelling. Blijft het bij oneliners als “het heeft onze aandacht” of “we hebben hier de focus op liggen” of worden woorden daadwerkelijk omgezet in daden en verbetering van de verkoopresultaten?

Verkoopresultaat verbeteren en aanbestedingen

Verkoopresultaat verbeteren begint bij het binnenhalen van orders en opdrachten. Als bedrijf krijgt u steeds vaker te maken met opdrachten die op basis van aanbesteding worden gegund. De concurrentie is groot en u moet goed beslagen ten ijs komen om serieus kans te maken op het winnen van een aanbesteding. Helaas heeft het proces rondom aanbestedingen voor veel organisaties nog te weinig aandacht.

Dit is een gemiste kans, want hierdoor loopt u interessante opdrachten mis. Zonder dat u precies weet hoe dit komt. Voldoet uw uitgebrachte offerte wel aan de juiste voorwaarden, hanteert u de juiste prijs, houdt u zich aan de gestelde termijnen en zeker niet onbelangrijk, heeft u uw bedrijf wel op de juiste wijze geprofileerd?

Verkoopresultaat verbeteren en Best Value

Met name als het gaat over de juiste wijze van het profileren van uw organisatie merken wij dat veel bedrijven onvoldoende kennis hebben over hoe zij dit moeten doen. Het is een onderschat onderdeel van het proces rondom aanbestedingen en zeker als deze aanbestedingen op basis van Best Value worden gegund. U bent namelijk degene die de opdrachtgever dominant moet laten zien dat uw bedrijf over de juiste ervaring en expertise beschikt om de klus te klaren. Gelikte marketingtaal is dan niet voldoende.

Als bedrijf dient u uw expertise dominant aantoonbaar te maken met meetbare cijfers en feiten. Het proces rondom Best Value is strikt en hiervan afwijken staat gelijk aan de opdracht mislopen. In een offerte die niet dikker is dan enkele A-viertjes zult u onomstotelijk moeten laten zien dat u de best mogelijke partij bent om mee in zee te gaan. Een duidelijk beeld van uw eigen sterktes en zwaktes is dan ook noodzakelijk. En is dan ook de eerste stap in de doelstelling die u heeft geformuleerd, namelijk het verkoopresultaat verbeteren.

Verkoopresultaat verhogen met onze Best Value Salestraining

Om u meer kennis, achtergrond en begrip bij te brengen van de Best Value methodiek, hebben wij de Best Value Salestraining ontwikkeld. Deze training draagt bij tot het verkoopresultaat verhogen, omdat u na het volgen van deze training alles weet over Best Value aanbestedingen. Na het volgen van deze training maakt u namelijk beduidend meer kans op winnen van aanbestedingen. Dit komt omdat alle facetten van Best Value aan bod komen.

U leert de achtergronden kennen, maar ook de toepassing hiervan in de dagelijkse praktijk. Verder komen onderwerpen als draagvlak binnen uw organisatie creëren, het zien en pakken van kansen en het toepassen van statistieken om uw meerwaarde aan te tonen aan bod. Onze training wordt verzorgd door trainers die hun sporen in de praktijk hebben verdiend en voldoen aan de hoogste certificering, A+.

Ook voor traditionele aanbestedingen

Onze Best Value Salestraining is ook van meerwaarde op de traditionele EMVI aanbestedingen. De inzichten die u hebt verkregen helpen u zich duidelijk te onderscheiden van de concurrentie. U maakt uw expertise en ervaring eenvoudig duidelijk richting opdrachtgevers en dat maakt dat u meer kans maakt op het winnen van opdrachten. Dus ook voor de aanbestedingen die niet op basis van Best Value zijn weggezet is kennis van Best Value absoluut van toegevoegde waarde.

Verkoopresultaat verbeteren – De bal ligt bij u

Na het lezen van bovenstaande weet u welke stap u als eerste moet nemen om het verkoopresultaat te verbeteren. Wij zijn die eerste stap voor u en daarom zien wij uw e-mail of telefonische reactie graag tegemoet. Neem deze eerste stap dan ook vandaag nog en laat u geheel vrijblijvend door ons informeren over wat wij voor u kunnen betekenen.