Wie hoort er over meer expertise te beschikken, de klant of de leverancier?

Best Value Procurement (BVP) is met een sterke opmars bezig. Zowel het bedrijfsleven als de overheid kiest steeds vaker voor deze methode, omdat het meerdere voordelen biedt. Bij BVP gaat het erom dat u de expertrol vervult. Met uw expertise zorgt u dat doelstellingen gehaald worden tegen de laagste kosten.

Bij de Best Value methode heeft u als opdrachtnemer meer vrijheid om uw kwaliteiten te tonen. Door uw expertise te etaleren, kunt u zich als opdrachtnemer onderscheiden tegenover uw concurrenten.  Maar waar begint u? Waaruit blijkt uw expertise? De methodiek lijkt eenvoudig, maar moet op de juiste manier uitgevoerd worden. Met kwaliteit, expertise en de juiste aanpak kunt u ook Best Value tenders en Europese Aanbestedingen winnen.

Afbeelding: Best Value procurement proces

Afbeelding: Best Value procurement proces

Wij helpen uw winkans bij aanbestedingen te vergroten

Voor veel bedrijven is de Best Value methodiek nog onbekend terrein. Hierdoor hebben ze er geen routine in en is inschrijven op Best Value tenders of Europese Aanbesteding lastig.

Sinds 2007 schakelen klanten ons in voor training en advies. Dit betekent dat we ze uitdagen om hun expertise en toegevoegde waarde dominant aantoonbaar te maken. Zo helpen wij opdrachtnemers bij het succesvol inschrijven en verbeteren we de winkans van hun offerte. Wij stellen de juiste kritische vragen en schrijven mee om een offerte ook echt onderscheidend te maken. Door onze jarenlange ervaring, actuele kennis en A+ certificering zorgen wij voor een goede voorbereiding in alle fasen van de Best Value aanbesteding.

Wij staan voor een pragmatische aanpak. Onze analyses en adviezen zijn steeds gericht op het verhogen van de efficiency, hitrate op offertes, order intake en winst met lagere verkoopkosten. Alle klanten geven na afloop altijd een positieve referentie. En daar mag u ons op afrekenen!

Maak ook een forse verbeterslag met Best Value Verkoop

De Best Value Aanpak  is een (verkoop) leiderschap-model. De methodiek is gebaseerd op logica en gezond verstand. Dit blijkt uit:

  • Effectiever werken door kortere lijntjes. Minder management, minder controle en aansturing van uw verkopers
  • Transparantie verhogen door het gebruik van data.  Maak uw expertrol direct zichtbaar
  • Resultaten verbeteren en de winstmarge bij de klant verhogen

Wij hebben bij tientallen organisaties een bijdrage mogen leveren aan het verbeteren van de verkoopfunctie. Met blijvend positief resultaat. Wilt u contact met een referentieklant? Wij brengen u graag in contact met enkele van onze tevreden klanten. Stuur ons een e-mail of bel (020) 46 55 777.  Wij helpen u graag verder.